Συνέντευξη με την ποιήτρια Μαρία Παγώνη


ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΠΑΓΩΝΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΣΑΣ ΣΧΕΔΙΑ!

Είμαι ένας άνθρωπος που προτιμώ να μιλάει η γραφή μου και οι πράξεις μου για μένα καθώς και οι άνθρωποι που με γνωρίζουν. Αν τώρα πρέπει να πω κάτι, θα έλεγα πως είμαι ένας άνθρωπος που είναι αυτό που φαίνεται, πράττει αυτό που σκέφτεται, εκπέμπει αυτό που νιώθει, μοιράζεται την αγάπη του και τη χαρά του. Επειδή η περίοδος που διανύουμε είναι πρωτόγνωρη, δύσκολη και ιδιάζουσα τα άμεσα σχέδιά μου όσο περνάνε από το χέρι μου περιορίζονται στο να είμαστε και να παραμείνουμε υγιείς και ασφαλείς.

ΠΟΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΙΣΤΕΥΕΤE ΠΩΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΟΧΙ;

Βάσει της προσωπικότητάς μου πιστεύω πως μου ταιριάζουν τα επαγγέλματα που έχουν να κάνουν με  τον άνθρωπο, τη δημιουργία, τη τέχνη και την προσφορά. Σίγουρα δεν μου ταιριάζουν τα επαγγέλματα που έχουν να κάνουν με ψυχρή λογική και με το κέρδος ως αυτοσκοπό.

ΠΙΣΤΕΥΕΤE ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ;

Πιστεύω στις σχέσεις των ανθρώπων όποια μορφή και να έχουν. Kυρίως πιστεύω στη δύναμη της αγάπης και της αλληλεγγύης ως βασικούς πυλώνες που διέπουν την κάθε σχέση.

TIΜΟΥΣΙΚΗAKOYTE;

Ακούω πολλά είδη μουσικής ανάλογα με τη διάθεση, την παρέα και τον τόπο. Η μουσική όμως που επιλέγω να ακούω τις περισσότερες φορές  είναι η κλασική μουσική και η όπερα.

ΠΟΙΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΝ ΞΕΝΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΘΑΥΜΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ;

Θαυμάζω απεριόριστα σχεδόν εμμονικά την Κική Δημουλά γιατί η γραφή της με μύησε στη λατρεία που έχω για την ποίηση και γιατί θεωρώ ότι η ποίησή της,  εκτός από μοναδική, είναι τρομερά ευφυής για αυτό και ,σε αρκετές περιπτώσεις, ειρωνική και αυτοσαρκαστική. Πετυχαίνει να αγγίζει τη νόηση και το συναίσθημα ταυτόχρονα μέσα από απλές λέξεις που πλάθει η ίδια με απίστευτη ευκολία προσδίδοντας τους  όμως βαθύτερο νόημα από αυτό που θα μπορούσαν ποτέ να έχουν έτσι όπως τις υφαίνει και τις περνάει από την κυριολεκτική στη μεταφορική χρήση τους και από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο.  Επίσης, λατρεύω τη  Σύλβια Πλαθ τόσο για το ύφος και τον τρόπο γραφής της αλλά και για το τραγικό τρόπο ζωή της που  μου δημιούργησε την ανάγκη να διαβάσω πολύ ό, τι αφορούσε  σε αυτήν καθώς ήθελα να κατανοήσω σε βάθος αυτό το συναίσθημα που μου δημιουργούσε όταν τη διάβαζα.

ΠΟΤΕ ΞΕΚΙΝΗΣΑΤΕ ΤΟ ΓΡΑΨΙΜΟ;

Ξεκίνησα να γράφω από όταν μπορούσα να κατονομάσω αυτά που ένιωθα και εν συνεχεία να τα εκφέρω μέσω του γραπτού λόγου, ως  βασική μου ανάγκη, για να μπορώ να λειτουργώ. Να μπορώ να με αναγιγνώσκω μέσα από τις λέξεις που τα συναισθήματά μου είχαν αποτυπώσει πάνω στο χαρτί. Οπότε η αρχή χρονολογείτε πολύ-πολύ καιρό πριν.

ΥΠΗΡΕΤΕΙΤΕ ΕΝΑ Ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΙΔΗ ΣΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΟΙΑ;

Κυρίως με αντιπροσωπεύει η ποίηση εκεί με ανακαλύπτω,  εκεί νιώθω ότι ανήκω. Όμως η αγάπη για την γραφή συχνά με παρασύρει και σε άλλα συγγραφικά μονοπάτια, όπως αυτά του παιδικού βιβλίου και του διηγήματος, πάντα όμως μέσα από τη δική μου ποιητική ματιά.

ΠΟΙΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΑΣ ΔΥΣΚΟΛΕΨΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ;

Γενικά δεν αντιμετωπίζω δυσκολία στο να γράφω και αυτό συμβαίνει γιατί γράφω όταν το έχω ανάγκη και όχι όταν πρέπει. Οπότε, αυτό μου δίνει την ελευθερία να εκφράζω όλα αυτά που νιώθω όταν είναι έτοιμα και αυτά να συγκροτηθούν και να αποτυπωθούν.

ΠΕΡΙΓΡΑΨΤΕ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΑΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ:

Αγαπώ κάθε τι που γράφω γιατί είναι κομμάτι δικό μου και ως κομμάτια όλα δικά μου δεν μπορώ να τα διαχωρίσω. Ό, τι έχω γράψει είναι αγαπημένο ίσως το πιο αγαπημένο μου να είναι κάθε φορά το επόμενο έναυσμα που θα μου δώσει την έμπνευση για να αρχίσω.

ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΜΙΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΦΡΑΣΗ ΕΝΟΣ ΗΡΩΑ ΣΑΣ:

Ο κύριος ήρωας του βιβλίου είναι ο Έρωτας  που εκτυλίσσετε ανάμεσα σε όλα αυτά που γεννά άμα τη εμφανίσει του. Μία φράση του: « άσε με να ακουμπήσω τους θησαυρούς όλους πάνω στα χείλη σου» 

ΑΚΟΥΤΕ ΜΟΥΣΙΚΗ Ή ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΗΣΥΧΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ;

Συνήθως ακούω συγκεκριμένα κομμάτια κλασσικής μουσικής όταν γράφω αλλά τυχαίνει πολλές φορές να γράφω όπου κι αν βρίσκομαι γιατί  απλά μου γεννήθηκε έντονα  η ανάγκη να αποτυπώσω αυτό που νιώθω μέσα από εκεί που βρίσκομαι, μέσα από αυτό που βλέπω. Γι’ αυτό και κουβαλώ πάντα μαζί μου ένα μικρό σημειωματάριοτη μικρή μου «βίβλο» 

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΣΑΣ Η ΛΕΞΗ «ΕΜΠΝΕΥΣΗ»;

Αυτό που γεννάται και θέλει να μετουσιωθεί σε κάτι που μόνο εσύ μπορείς να δημιουργήσεις. Είναι η πνοή που δίνει την εντολή  σε αυτό που μέχρι λίγο πριν  βρίσκονταν στο σκοτάδι  του αθέατου να αντικρίσει το φως της θέασης.

ΘΑ ΓΡΑΦΑΤΕ ΠΟΤΕ ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ;

Αν έχω μάθει κάτι με σιγουριά είναι ότι το ποτέ θα πρέπει να σβηστεί ως λέξη από το λεξιλόγιο γιατί το μόνο που κάνει κάθε φορά είναι να αυτοδιαψεύδεται ως λέξη με αποτέλεσμα να εκθέτει και αυτόν που τη χρησιμοποίησε. Οπότε, αφού δεν μπορώ να πω ποτέ, τότε υπάρχει πάντα η πιθανότητα που γεννά το μπορεί. 






                        ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ:

Μαρία Παγώνη

Γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Είναι μητέρα δύο παιδιών. Απόφοιτη ΙΕΚ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Εργάστηκε στο Κοινωφελές Ίδρυμα Ωνάση για 23 έτη στον τομέα των Υποτροφιών και Χορηγιών όπως επίσης και στην Οργάνωση Πολιτιστικών Εκδηλώσεων και Ακαδημαϊκών Συνεδρίων. Έχει παρακολουθήσει: Μαθήματα Ελληνικού Πολιτισμού στο ΕΑΠ, Μαθήματα εξ αποστάσεως  Ιστορίας και Φιλοσοφίας καθώς και  πληθώρα σεμιναρίων στην Ιστορία της Τέχνης.  Αγαπά να ταξιδεύει, να μαθαίνει και να αγαπά. Λατρεύει τις λέξεις που μπορούν να σχηματίσουν,  να χρωματίσουν και να δημιουργήσουν εικόνες και δυνατά συναισθήματα μέσα από ένα λευκό χαρτί. Αυτό ήταν το έναυσμα να ξεκινήσει  να γράφει καθώς προτιμά να μιλά μέσα από αυτά που λαχταρούν να ειπωθούν.

Share:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Facebook

Αναγνωστες

Στη Φωτια της Επαναστασης (Η Τριλογια της Επαναστασης #1) - Ελσα Σπανου (Εκδοσεις Ελκυστης)

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ SITE

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ