Νέοι τίτλοι από τις εκδόσεις Πατάκη


Νέες κυκλοφορίες
από τις Εκδόσεις Πατάκη

Λογοτεχνία



Ο Ηρακλής Πουαρό και η Έπαυλη του Γκρίνσορ
Άγκαθα Κρίστι
Μετάφραση: Αύγουστος Κορτώ

Ένα επείγον τηλεφώνημα καλεί τον Ηρακλή Πουαρό στο Ντέβονσαϊρ για να ερευνήσει μια περίεργη υπόθεση, όπως τη χαρακτηρίζει η δεσποινίς Λέμον. Η γνωστή συγγραφέας ιστοριών μυστηρίου Αριάδνη Όλιβερ, που απευθύνει την τηλεφωνική πρόσκληση στον Πουαρό, έχει ως κίνητρο γι’ αυτή την επιτακτική έκκληση μονάχα τη γυναικεία της διαίσθηση. Μήπως το επινοημένο Κυνήγι του Δολοφόνου που έχει κληθεί να καταστρώσει πρόκειται να χρησιμεύσει ως κάλυψη για κάτι πολύ πιο ζοφερό; Και τι ρόλο παίζει σε όλα αυτά το περίφημο Κιόσκι, μια αρχιτεκτονική παραφωνία στον κατά τα άλλα επιβλητικό περίβολο της Έπαυλης του Γκρίνσορ;


Γραμμένη το 1954, η ιστορία αυτή εκδίδεται σήμερα για πρώτη φορά στην αρχική της μορφή. Η έκδοση συνοδεύεται από εισαγωγή του Τομ Άνταμς, το ζωγραφικό έργο του οποίου κόσμησε τα εξώφυλλα των βιβλίων της Άγκαθα Κρίστι τις δεκαετίες του ’60 και του ’70 κι ο οποίος ζωγράφισε το εξώφυλλο ειδικά για την παρούσα έκδοση, καθώς κι από επίμετρο για τις συνθήκες συγγραφής αυτής της ιστορίας απ’ τον διακεκριμένο βιογράφο και σχολιαστή του έργου της Κρίστι, Τζον Κάρραν.



-------------------------------------------------------



Λουτς Ζάιλερ
Μετάφραση: Πελαγία Τσινάρη

1989, η χρονιά που θα πέσει το τείχος που χωρίζει τη Γερμανία στα δύο. Μετά από ένα δυστύχημα που θα στοιχίσει τη ζωή στην αγαπημένη του, ο Έντγκαρ Μπέντλερ, νεαρός φοιτητής λογοτεχνίας, δραπετεύει από τη ζωή του. Πιάνει δουλειά ως λαντζέρης στο Χιντενζέε, το θρυλικό νησί της Βαλτικής στο οποίο καταφεύγουν αντιρρησίες του καθεστώτος της Ανατολικής Γερμανίας και που, όπως λέγεται, βρίσκεται έξω από τον χρόνο, μακριά από τις ειδήσεις της ηπειρωτικής χώρας. Στην κουζίνα του Κλάουζνερ, ενός εστιατορίου ψηλά πάνω από τη θάλασσα, ο Έντγκαρ γνωρίζει τον Αλεξάντερ Κρουσόβιτς, τον Κρούζο. Μια δύσκολη και τρυφερή φιλία γεννιέται ανάμεσά τους. Ο Κρούζο, ο δάσκαλος και μέντορας του νησιού, μυεί τον Εντ στα τελετουργικά των εποχιακών υπαλλήλων και στους νόμους που διέπουν τις νύχτες τους, στη διάρκεια των οποίων ο Εντ βιώνει πρωτόγνωρες ερωτικές εμπειρίες. Κρυφή κινητήρια δύναμη της κοινότητας αυτής είναι η ουτοπία του Κρούζο, που υπόσχεται σε κάθε ναυαγό της χώρας (και της ζωής) να τον οδηγήσει μέσα σε τρεις μόλις νύχτες στις ρίζες της ελευθερίας.

Όμως, το φθινόπωρο του ’89 συγκλονίζει το νησί.



Περιπέτεια σ’ ένα νησί και η ιστορία μιας πολύ ιδιαίτερης φιλίας, το «Κρούζο», πρώτο, επικό μυθιστόρημα ενός ποιητή που απέσπασε το σπουδαιότερο βραβείο της χώρας του, μας ταξιδεύει στο καλοκαίρι του ’89. Ακολουθώντας τα ίχνη των ανθρώπων εκείνων που χάθηκαν στην προσπάθειά τους να δραπετεύσουν μέσω της Βαλτικής Θάλασσας, ένα ως τώρα ουσιαστικά άγνωστο κεφάλαιο της ιστορίας της Ανατολικής Γερμανίας, φτάνουμε ως την Κοπεγχάγη και τις κατακόμβες της δανέζικης κρατικής αστυνομίας.

----------------------------------------------------------------------------


Λογοτεχνικό δοκίμιο


Μια Οδύσσεια. Ένας πατέρας, ένας γιος, ένα έπος
Ντάνιελ Μέντελσον
Μετάφραση: Μαργαρίτα Ζαχαριάδου

Όταν ο ογδόντα ενός ετών Τζέι Μέντελσον αποφάσισε να παρακολουθήσει το σεμινάριο με θέμα την Οδύσσεια που θα δίδασκε ο γιος του, Ντάνιελ, στο Κολέγιο Μπαρντ, ξεκίνησε γι’ αυτούς μια περιπέτεια βαθιά συναισθηματική όσο και πνευματική. Για τον Τζέι, συνταξιούχο ερευνητή που έχει μάθει να βλέπει τον κόσμο μέσα από το αμείλικτο βλέμμα του μαθηματικού, αυτή η επιστροφή στα θρανία αποτελεί και την «τελευταία του ευκαιρία» να γνωρίσει τη μεγάλη λογοτεχνία που παραμέλησε στα νιάτα του – αλλά πάνω απ’ όλα, να καταλάβει καλύτερα τον γιο του.


Οι μήνες που ακολουθούν, όσο οι δυο τους ανατέμνουν μαζί το σπουδαίο έργο του Ομήρου –πρώτα μέσα στην αίθουσα του σεμιναρίου, όπου ο Τζέι αμφισβητεί επίμονα τις ερμηνείες του γιου του, κι έπειτα σε μια γεμάτη εκπλήξεις κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, στα ίχνη των θρυλικών ταξιδιών του Οδυσσέα–, επιφυλάσσουν στιγμές άβολες αλλά αποδεικνύουν επίσης ότι και ο Ντάνιελ έχει πολλά να μάθει. Γιατί η στάση του Τζέι τόσο απέναντι στο κείμενο όσο και στο ταξίδι αποκαλύπτει σταδιακά μυστικά κρυμμένα από χρόνια, που επιτρέπουν στον Ντάνιελ να κατανοήσει επιτέλους τον τόσο δύσκολο πατέρα του. Καθώς ο Μέντελσον οδηγεί το χρονικό του προς τη σπαρακτική τελική του κορύφωση, στην αφήγηση συνυφαίνονται περίτεχνα απόηχοι της ίδιας της Οδύσσειας με τα αενάως επίκαιρα θέματά της: την εξαπάτηση και την αναγνώριση, τον γάμο και τα παιδιά, τις χαρές του ταξιδιού και το νόημα της πατρίδας και της εστίας.



Ο Ντάνιελ Μέντελσον με την πολυεπίπεδη, αποκαλυπτική του αφήγηση μας προσφέρει μια Οδύσσεια πλούσια σε συναισθηματικό φορτίο και φιλολογική οξυδέρκεια, ένα έργο βαθιάς προσωπικής όσο και λογοτεχνικής εξερεύνησης.

--------------------------------------------------------------

Θεωρητικές επιστήμες – Επανακυκλοφορεί


Το σεμινάριο για το «Κλεμμένο Γράμμα»
Ζακ Λακάν
Μετάφραση: Δημήτρις Βεργέτης, Ειρήνη Μαρκίδη

Το «Σεµινάριο για το "Κλεµµένο γράµµα”» είναι ένα «µυθικό» κείµενο που δεν τοποθετήθηκε τυχαία από τον Λακάν στην προµετωπίδα των Γραπτών του. Αποτελεί το γραπτό µνηµείο της σηµαντικότερης µεταφροϋδικής επανάστασης στην ψυχανάλυση. Σ’ αυτό, ο Λακάν επεξεργάζεται το πρωτόκολλο µιας ανήκουστης αξιωµατικής που θεµελιώνει το Συµβολικό στη βαθµίδα του γράµµατος και σµιλεύει τους όρους της περίφηµης «Επιστροφής στον Φρόυντ». Απεγκλωβισµένη από τις ροµαντικές, ψυχολογικές και νευρολογικές εκδοχές της, η δοµή του ασυνειδήτου εξειδικεύεται ως µεταβιολογική µνήµη και υπάγεται στη δικαιοδοσία του γράµµατος και της συνδυαστικής του, ενώ παράλληλα συµπληρώνεται µε ένα ετερογενές και αντινοµικό στοιχείο: την έννοια του υποκειµένου, οριζόµενη µ’ έναν τρόπο που δεν έχει προηγούµενο στην ιστορία της δυτικής σκέψης.


Το κείµενο διακρίνεται επίσης όχι µόνο γιατί καθιερώνει το κλασικό µοτίβο της υπεροχής του Συµβολικού επί του Φαντασιακού, αλλά κυρίως γιατί µε µια προδροµική, καίτοι δυσδιάκριτη, θεωρητική χειρονοµία προνοµιοποιεί τη σύµπλεξη του Συµβολικού µε το Πραγµατικό, S-R, άξονα της µεταγενέστερης διδασκαλίας του Λακάν.

Όπως υπογραµµίζει ο ίδιος ο Λακάν, «η µνηµική εγγραφή που προσιδιάζει στο ασυνείδητο –το φροϋδικό, εννοείται– δεν είναι της ίδιας τάξεως µε το καθεστώς που υποθέτουµε στη µνήµη, νοούµενη ως ιδιότητα του ζώντος.





Share:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Facebook

Αναγνωστες

Στη Φωτια της Επαναστασης (Η Τριλογια της Επαναστασης #1) - Ελσα Σπανου (Εκδοσεις Ελκυστης)

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ SITE

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ