Συνέντευξη με τη συγγραφέα Βούλα Παπατσιφλικιώτη



ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΣΕΤΕΤΗΒΟΥΛΑ ΠΑΠΑΤΣΙΦΛΙΚΙΩΤΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΣΑΣ ΣΧΕΔΙΑ!

Η Βούλα Παπατσιφλικιώτη είναι Δημοσιογράφος, Παιδαγωγός και Συγγραφέας. Κρίκοι στη ζωή ενός ατόμου, που την βοηθάνε να εξελιχθεί και να στέκεται όρθια σε μια εποχή που ισοπεδώνει ανθρώπους και συναισθήματα. Πάνω από όλα όμως παλεύει να είναι άνθρωπος με το Α κεφαλαίο.
Στόχος μου για τα χρόνια που έρχονται είναι μέσα από την πένα μου να κάνω τα όνειρα, τα συναισθήματα και την φαντασία λογοτεχνικά έργα για μικρούς και μεγάλους αναγνώστες!

ΠΟΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΙΣΤΕΥΕΤE ΠΩΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΟΧΙ;

Επαγγέλματα σχετικά με την φαντασία, την δημιουργικότητα, τις τέχνες και την δύναμη της παιδικής ψυχής!
Επειδή σαν Βούλα δεν μπορώ να διαχειριστώ την έννοια του Θανάτου, θα απέφευγα σχετικές δουλειές. 

ΠΙΣΤΕΥΕΤE ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ;

Την αληθινή και ουσιαστική! 
Σε καιρούς που απλά μια διαδικτυακή γνωριμία σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης την ονομάζουμε φιλία, πιστεύω ότι πρέπει να αναζητήσουμε την πραγματική της ετοιμολογία. Να παλέψουμε για τον άνθρωπο που θα βρίσκεται δίπλα μας στις δύσκολες στιγμές της ζωής μας, γιατί εκεί φαίνεται το άτομο που πραγματικά μας νοιάζεται. 

TI ΜΟΥΣΙΚΗ AKOYTE;

Ανάλογα με την ώρα και την διάθεση επιλέγεται και η μελωδία!

ΠΟΙΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΝ ΞΕΝΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΘΑΥΜΑΖΕΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ;

Από Έλληνα θα επιλέξω τον Νίκο Καζαντζάκη. Κάθε του λέξη μια γέφυρα μηνυμάτων και αξιών.
Και από ξένους τον Φιόντορ Ντοστογιέφσκι. Απλά συγκλονιστικός!

ΠΟΤΕ ΞΕΚΙΝΗΣΑΤΕ ΤΟ ΓΡΑΨΙΜΟ;

Η αγάπη μου για τα παιδιά με οδήγησε στις επαγγελματικές μου διαδρομές. Σαν παιδαγωγός εκτιμώ και σέβομαι την παιδική λογοτεχνία, πιστεύω ότι είναι ίσως η πιο σημαντική μορφή της λογοτεχνίας γιατί απευθύνεται στα παιδιά. Τα τρία τελευταία χρόνια είμαι συνεργάτιδα της μεγαλύτερης εφημερίδας των Ελλήνων της Αυστραλίας «Νέος Κόσμος», όπου γράφω άρθρα σχετικά με τα παιδιά. Όταν πριν περίπου δύο χρόνια ετοίμαζα ένα άρθρο για τις παιδικές φοβίες, σκέφτηκα ότι ο καλύτερος τρόπος για να περάσεις ένα μήνυμα στην ψυχούλα ενός παιδιού είναι μέσα από τον φανταστικό κόσμο του παραμυθιού. Έτσι ξεκίνησα με την συγγραφή του πρώτου μου βιβλίου το ταξίδι στον κόσμο της παιδικής λογοτεχνίας.  Έγραψα το πρώτο μου παραμύθι με τίτλο «Μάθε τον Φόβο να νικάς!», το οποίο επανακυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ελκυστής. Πολύ γρήγορα ήρθε το δεύτερό μου βιβλίο «Ποιος αξίζει να είναι Βασιλιάς;».
Ακόμα και ένα παιδικό χαμόγελο να προκαλέσει το έργο μου νιώθω νικήτρια αυτής της προσπάθειας!

ΥΠΗΡΕΤΕΙΤΕ ΕΝΑ Ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΙΔΗ ΣΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΟΙΑ;

Το αναφέρω κάθε φορά που μου δίνεται ο λόγος δημόσια, πως την ενασχόληση με τον κόσμο της λογοτεχνίας την χρωστάω στην παρότρυνση του αδερφού μου να μετατρέψω σκέψεις και προβληματισμούς σε λέξεις πάνω στο χαρτί. Ο αδερφός μου, Θόδωρος Παπατσιφλικιώτης, πριν έξι χρόνια ίδρυσε μια συγγραφική ομάδα στην πόλη μας, την πανέμορφη Θεσσαλονίκη, με όνομα «Ώρες Συγγραφής». Πριν τέσσερα χρόνια είχαμε ένα συγγραφικό πρότζεκτ με θέμα τις καλοκαιρινές ιστορίες, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα το πρώτο λογοτεχνικό πόνημα της ομάδας «Θέρος και Θεριά». Μια συλλογή διηγημάτων για ενήλικες από εννιά συγγραφείς, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ανάτυπο. Πριν δύο χρόνια κυκλοφόρησε η δεύτερη λογοτεχνική προσπάθεια της ομάδας, «Οδός Αμαρτίας Αριθμός 12». Επίσης μια συλλογή διηγημάτων που κυκλοφορεί από τον ίδιο εκδοτικό οίκο, η οποία μέσα από δώδεκα διαφορετικές πένες αγγίζει το πολυσυζητημένο θέμα της Αμαρτίας. Επίσης ελπίζω σύντομα να ολοκληρωθεί και να κυκλοφορήσει το πρώτο μου μυθιστόρημα. Φυσικά η συγγραφή παραμυθιών κυριαρχεί στην ζωή και την καρδιά μου! 
Και τα δύο μονοπάτια έχουν τις δικές του προκλήσεις και την δικιά τους μαγεία.  Λατρεύω όμως πολύ τα παιδιά! Έτσι πάντα θα με κερδίζει και θα με μαγνητίζει η παιδική λογοτεχνία!

ΠΟΙΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΑΣ ΣΑΣ ΔΥΣΚΟΛΕΨΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ;

Κανένα, γιατί πολύ απλά ότι αγαπάς το ζεις με ευχαρίστηση σε όλη του την πορεία. Η «γέννηση», δηλαδή η δημιουργία των ηρώων είναι το πιο σπουδαίο και δύσκολο σημείο στη συγγραφή του βιβλίου. Πλάθεις από το μηδέν μορφές και χαρακτήρες που θα εξιστορήσουν και θα βιώσουν κάποια γεγονότα. Είναι η αρχή του ταξιδιού και θέλεις να έχεις ούριο άνεμο! Στην συνέχεια, πάντα έχω στο νου το μήνυμα ή τα μηνύματα που επιθυμώ να φτάσουν στις παιδικές ψυχούλες και το παραμύθι ξεκινάει. Φυσικά, όπως και σε κάθε συγγραφική μου προσπάθεια, τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο τον έχουν οι ήρωές μου.

ΠΕΡΙΓΡΑΨΤΕ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΜΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΑΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ:

Οι ήρωές μου του παραμυθιού «Μάθε τον Φόβο να νικάς!» είναι απλά και συγχρόνως μοναδικοί! Η Καλοσύνη είναι μια κοπέλα που αντικατοπτρίζει την φίλη μας, με την δύναμη της αρετής που έχει το όνομά της και το ελάττωμα του φόβου να ταράζει την ζωή της. Ο Φόβος σκοτεινός, μυστηριώδης με το κακό να «τσαλακώνει» την ύπαρξή του. Και η Τόλμη, η πασχαλίτσα. Λατρεύω αυτό το συναίσθημα, το έχω διδαχτεί από την μητέρα μου στην οποία είναι και αφιερωμένο το βιβλίο. Πολλοί παρομοιάζουν αυτό το ζώο με την τύχη, εμένα μου θυμίζει την Άνοιξη και την Ελευθερία!

ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΜΙΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΦΡΑΣΗ ΕΝΟΣ ΗΡΩΑ ΣΑΣ:

Το καλό με το κακό
δυο παντοτινοί εχθροί
ξεκινήσανε και εδώ
να χτυπιούνται με σπαθί!

ΑΚΟΥΤΕ ΜΟΥΣΙΚΗ Ή ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΗΣΥΧΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ;

Και τα δύο, ανάλογα την ιστορία που παίρνει μορφή μέσα από το «πάντρεμα» του μελανιού με το χαρτί!

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΣΑΣ Η ΛΕΞΗ «ΕΜΠΝΕΥΣΗ»;

Το Α και το Ω στο μονοπάτι της Τέχνης! Σε παίρνει από το χέρι και σε οδηγεί σε κόσμους, χρόνους και χώρους που δεν είχες φανταστεί.

ΘΑ ΓΡΑΦΑΤΕ ΠΟΤΕ ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ;

Είναι πολύ δύσκολο να καταγράφεις πραγματικές καταστάσεις και πρόσωπα. Αλλά ακόμα και σε αυτή την περίπτωση θα «πασπάλιζα» την ιστορία με την χρυσόσκονη της μυθοπλασίας για να γινόταν για τα άτοπο που την έζησαν ιδιαίτερη!


ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΚΥΣΤΗΣ





ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ:
Η Βούλα Παπατσιφλικιώτη γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη, όπου ζει και δραστηριοποιείται μέχρι και σήμερα. Είναι Δημοσιογράφος (μέλος της Παγκόσμιου Οργανισμού Δημοσιογραφίας F.I.J.E.T.), Βρεφονηπιοκόμος και Θεραπεύτρια λόγου. Είναι συνεργάτιδα της μεγαλύτερης εφημερίδας των Ελλήνων της Αυστραλίας “Νέος Κόσμος”, γράφοντας άρθρα με θέματα σχετικά με τα παιδιά. Επίσης είναι δημιουργός και διαχειρίστρια της καλλιτεχνικής σελίδας “Duende-Art”.

Ο χορός, η κρυμμένη γλώσσα της ψυχής σύμφωνα με την Martha Graham, την συντροφεύει σε όλη, σχεδόν, την μέχρι τώρα ζωή της. Από μικρή της άρεσε να χορεύει. Το έβλεπε σαν ένα μέσο εκτόνωσης των συναισθημάτων της. Επίσης η λατρεία της για την παράδοση και την λαογραφία, συντέλεσε και αυτό το διάστημα μαθαίνει παραδοσιακούς χορούς, σε πολιτιστικό σύλλογο της πόλης της. 
Από τις Εκδόσεις Ελκυστής επανακυκλοφορεί το πρώτο της παιδικό βιβλίο με τίτλο «Μάθε το Φόβο να νικάς!».
Από τις εκδόσεις Ανάτυπο κυκλοφορούν οι συλλογές διηγημάτων που συμμετέχει «Θέρος και θεριά» και «Οδός αμαρτίας αριθμός 12» και το παραμύθι της «Ποιος αξίζει να είναι βασιλιάς;»

Share:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Facebook

Αναγνωστες

Στη Φωτια της Επαναστασης (Η Τριλογια της Επαναστασης #1) - Ελσα Σπανου (Εκδοσεις Ελκυστης)

ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ SITE

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ετικέτες

Αρχειοθήκη ιστολογίου

ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ